Loading Laddar...
 

Köpvillkor

Köpvillkor e-handel 2013-11-19, version 1.1
Följande villkor gäller för Hasses Trafikskola AB:s försäljning i Sverige över Internet till konsument.
Köpvillkor
Beställning av en vara eller tjänst sker på vår hemsida. 
Betalning görs i samband med beställningen och med kontokort. Kontokort innebär att du 
betalar din order direkt via kontokort (Visa eller Mastercard). Vi samarbetar med DIBS 
Payment Services.
När du beställt och betalat skickar vi en orderbekräftelse till dig.
För att handla måste du vara över 18 år. Är du ännu inte 18 år måste du ha målsmans 
tillstånd för att få handla.
Priser 
Priserna anges i svenska kronor och inkluderar moms om inget annat anges. Priset på 
varan/tjänsten är det som anges på webbplatsen på beställningsdagen. Fraktkostnad 
tillkommer alltid om beställningen avser en vara.
Vi reserverar oss mot uppenbart felaktiga priser. Vi förbehåller oss också rätten att ändra 
priser och sortiment utan särskilda notiser om detta.
Leverans och frakt
Du får dina varor inom 2-5 arbetsdagar efter det att vi fått din beställning. Vi svarar inte för 
dröjsmål som beror på hinder utanför vår kontroll (force majeure).
Vi levererar endast inom Sverige.
För varor som inte levereras över Internet tillämpar vi enhetsfrakt på 99 kr per order. Vid 
avhämtning av varor utgår ingen fraktkostnad.
Paket som inte hämtas ut
Hämtar du inte ut ditt paket alls, så skickas det tillbaka till oss. Vi tar då ut en avgift på 150kr för att täcka de kostnader vi har i samband med det outlösta paketet. Outlösta varor omfattas normalt inte av ångerrätten.
Ångerrätt/retur 
Du har alltid 14 dagars ångerrätt när du handlar online. Det innebär att du kan skicka 
tillbaka oanvända och oskadda varor inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket eller, om 
du beställt en tjänst, ångra ditt köp inom 14 dagar från det att avtalet ingicks.Köpvillkor e-handel 2013-11-19, version 1.1
För att utnyttja din ångerrätt måste du alltid senast inom 14 dagar från det att du tog emot 
varan eller ingick avtalet om tjänsten meddela Hasses Trafikskola AB att du vill utnyttja din ångerrätt.
Gör du inte detta har du inte längre rätt att ångra ditt köp.

Observera att ångerrätten inte gäller en tjänst om fullgörandet har påbörjats, till exempel om 
du har öppnat och godkänt villkoren i elevcentralens profil.
Kostnaden för retur av beställd vara bekostas av dig. Varan/varorna ska returneras till 
adressen:

  • Hasses Trafikskola AB
  • Södra Kungsgatan 1A
  • 642 35 Flen

Vid retur/ångerköp krävs följesedel, kvitto eller ordernummer.
Retur får inte ske mot postförskott.
Vid transport från oss till dig står vi ansvaret för om varan skadas eller kommer bort under 
transporten. Vid transport från dig till oss står du risken för varan. Detta innebär att om 
varan kommer bort eller skadas under transporten till oss ansvarar du för detta.
Din retur återbetalas med samma betalningsmetod som vid köp. Detta innebär att vi sätter 
tillbaka köpesumman med avdrag för vår fraktkostnad på samma kort som du använde vid 
köpet inom 30 dagar från det att vi mottagit din retur alternativt, om det gäller köp av tjänst, 
ditt meddelande om att avtalet frånträtts.
Avbeställning
Förutsatt att beställning av vara inte skickats iväg har du möjlighet att avbeställa hela eller 
viss del av beställning av varor genom att kontakta oss per telefon.
Behandling av personuppgifter
I samband med att du beställer en vara eller tjänst på vår hemsida godkänner du att Hasses
Trafikskola AB registrerar och elektroniskt lagrar de personuppgifter som du lämnar i 
samband med beställningen. Uppgifterna kommer att användas för administration av din 
beställning.
Reklamation
Hasses Trafikskola AB tillämpar STR:s reklamationspolicy. 
Om en vara är felaktig, felexpedierad eller transportskadad ska du så snart som möjligt 
kontakta oss. Vid övriga reklamationer eller klagomål ska du vända dig till STR:s 
reklamationsnämnd, se www.str.se.Köpvillkor e-handel 2013-11-19, version 1.1
Lagval och forum
Svensk rätt ska tillämpas på samtliga köp enligt dessa avtalsvillkor. Skulle det uppstå en 
tvist mellan parterna som inte kan lösas på plats, kan tvisten prövas i domstol (tingsrätt) 
alternativt kan kunden (eleven) få en skriftlig prövning i Allmänna reklamationsnämnden 
(ARN) eller i STR:s reklamationsnämnd (gäller endast kunder på en STR ansluten 
trafikskola).